Fehérvári Állatorvos

Állatgyógyászati Központ

Egy jó hely kedvenceinek!

A kölyökmacskákat 6 hetes korukig az anyjuktól kapott ellenanyagok védik a különféle kórokozók ellen. Ezt követően kell kialakítani a kölyökmacskák saját immunitását egy megfelelő oltási programmal. A védőoltásokban elölt vagy gyengített kórokozók vannak, melyek legyőzése a szervezetben megbetegedés nélkül végbemegy. Az oltás után 10-12 nap alatt alakul ki egy gyenge védelem a szervezetben az adott kórokozó ellen. Megbízható, erős védelem csak többször ismételt védőoltással érhető el. A kölykök immunrendszerét még a gyengített kórokozók legyőzése is kissé megviselheti, ezért a védőoltást csak egészséges állatnak szabad adni. Így az oltás megfelelő hatékonyságának eléréséhez nélkülözhetetlen a rendszeres féregűzés, bolhaűzés és megfelelő táplálás.

Macskáknak kötelező oltás nincsen, kivétel, ha külföldre szeretnének utazni velük. Ekkor a veszettség elleni oltás kötelező. Orvosi szempontból azonban a macskákra legveszélyesebb kórokozók elleni védőoltás minden macska számára ajánlott és indokolt. A lakásban tartott, más macskával nem érintkező macskát is célszerű oltani, olyan macskabetegségek ellen, amelyek kórokozóját mi magunk is behurcolhatjuk a lakásba (ilyenek a fertőző orr- és légcsőgyulladás, calicivírus okozta nátha, chlamydiosis). A kertben tartott, kijárós macskát, ezen felül, a marakodás útján terjedő macskabetegségek ellen is indokolt oltani (ilyenek a veszettség, macskaleucosis, fertőző hashártyagyulladás). A kijárós macskákat egy halálos vírusos betegség, a macskák un. fertőző immunhiányos betegsége (FIV) is fenyegeti, amivel szemben sajnos nem áll rendelkezésre oltóanyag. A macskák fertőző immunhiányos betegségével való fertőzöttség esélye, akárcsak a marakodással terjedő többi betegség előfordulása, nagymértékben csökken az ivartalanított macskák esetében. Az ivartalanítással ugyanis a macskák kóborlási hajlama jelentősen csökken. Ezért a cica érdekében is tanácsos a fél éves kora utáni ivartalanítás.

Macskák oltási és féregtelenítő programja:
- 2 hetes kor : Féreghajtó
- 4 hetes kor : Féreghajtó
- 6 hetes kor : Féreghajtó
- 9 hetes kor : Kombinált oltás (fertőző orr- és légcsőgyulladás, calicivírus okozta nátha, panleukopenia, macskaleucosis, chlamidiosiselleni védőoltás egyben)
- 12 hetes kor : Kombinált ismétlő oltás
- 14 hetes kor : Veszettség elleni oltás
-1 éves kor felett évente: Kombinált oltás + Veszettség oltás + Féregtelenítés

Egyéb védőoltások:

Fertőző hashártyagyulladás (FIP) intranazális vakcina
Microsporiasis elleni védőoltás - bőrgombásodásra hajlamos illetve tüneteket mutató macskáknál javasolt

61e095126f1e5d05af93fb6fdc9bd62d

Ingyenes szárazszem vizsgálat 2018!

A betegségről bővebben olvashat ide kattintva.

Bejelentkezés:

+36 30 962 7139 (rendelési időben)

info@fehervariallatorvos.hu